De oudste en meest voorkomende kanaal werd de "padala" waar het geld wordt gestuurd door iedereen thuis te komen. Zij was gebaseerd op vertrouwen ", pakiusap" en "pakikisama", maar was onvei
Nieuwe vergunningsvoorschriften en partnerschappen gevormd met banken en geld winkels in de gastlanden door Filippijnse banken die actief zijn via dochterondernemingen gebracht overmaken naar de hoofdstroom van de financiële diensten. Geldovermakingskantoren gemaakt door deze partnerschappen heeft het gastland banken een aanzienlijk deel van de klandizie, maar hield horden uit hun tellers.
Volgens de Bangko Sentral ng Pilipinas (BSP) Filippijnse overschrijvingsformulier instroom onverminderd bereiken USD16.4B in 2008 gegroeid en door een verdere stijging van 2,7% in de eerste kwartaal van 2009 ondanks de wereldwijde financiële crisis. De enorme omvang biedt geweldige kans voor banken, niet-bancaire financiële intermediairs en downstream transfer service providers. Snelle veranderingen in technologie en strengere regels die voortvloeien uit de Anti-Money Laundering Act (Amla) zijn echter beperkt toegang tot het overschrijvingsformulier business waardoor het steeds meer concurrentie.
Technologie bestaat nu voor naadloze interconnectiviteit van begin tot het einde van een overschrijving transactie. Systemen met bestandsoverdracht enorme mogelijkheden laten doorstromen gegevens veilig ene bank naar de andere. En dezelfde inrichting mag worden gebruikt voor overdracht van fondsen uit een gastland te sturen naar een ontvangend Filippijnse overschrijvingsformulier organisatie. Pinautomaten, SMS, web-en telebankieren houden ook hordes off loketten van gastland en de Filippijnse banken. De mogelijkheid om grote hoeveelheden tegen lage kosten dienen uiteindelijk overbodig te maken, of tenminste marginaliseren non-bank geld over tussenpersonen. Dit zal resulteren in twee-tier pricing, een die zal dienen bulkoverdrachten en de andere de detailhandel transfers.
Vrij banken van problemen met betrekking tot massamarkten, wat kunnen blijven zijn leveranciers van technologie die kan maken en uitvoeren van naadloze interconnectiviteit functioneren als een business process outsourcing (BPO) of dienstverlener.
Intussen blijft er voldoende ruimte voor niet-bankoverschrijving dienstverleners met het recht technologische infrastructuur en expertise. Er zullen altijd scheuren in het systeem die voortvloeien uit culturele verschillen, Amla beperkingen, immigratiewetgeving, risicoaversie en veel van de lokale banken 'onvermogen tot snel reageren op veranderende technologie.
No comments:
Post a Comment