Bekijk de Balanscentrale

Business performance hangt af van je vermogen om je financiële overzichten te begrijpen.

De Balance Sheet

Het belangrijkste element van een financieel memorandum is de balans. De balans biedt een beeld - een letterlijke momentopname - van de financiële vooruitzichten op een bepaald moment in de geschiedenis van een bedrijf.

Een balans is beter begrepen door te focussen op het 'evenwicht' idee. Het heeft drie componenten: een aan de linkerkant van het steunpunt en twee aan de rechterkant<. De component aan de linkerkant wordt genoemd "activa," de totale investeringen in het bedrijf. De twee componenten aan de rechterkant zijn "verplichtingen" en "netto moeite waard."

Verplichtingen worden de middelen geleverd aan het bedrijf door zijn schuldeisers. Net waard is de middelen verstrekt aan het bedrijfsleven door de eigenaren. De activa zijde moet altijd in evenwicht zijn met de verplichtingen en vermogenssaldo. Bijvoorbeeld, wanneer het product wordt gekocht voor wederverkoop, inventaris verhogingen op de activa van de balans en de rekeningen te betalen verhogingen op de passiefzijde.

De balans werd gestandaardiseerd door de accountantsberoep in wezen bevatten dezelfde categorieën. U kunt kiezen uit een balans van General Motors en een van uw lokale kruidenier en beide zullen de activa, passiva en vermogenssaldo.

De activa op de balans zijn gerangschikt in afnemende volgorde, afhankelijk van hoe snel ze kan worden omgezet in cash (liquiditeit). Dat is waarom contant geld is altijd op de eerste, tweede debiteuren, inventaris derde en zo verder. De verplichtingen worden vermeld in volgorde van hoe snel ze moeten worden terugbetaald. Crediteuren wordt meestal aan de bovenkant van de lijst gevolgd door de overige schulden: te betalen belastingen, bank nota te betalen, hypotheken, enz. Vermogenssaldo wordt gedefinieerd door een aantal categorieën afbeelding van de aard van de fondsen die worden geïnvesteerd door de eigenaren van de aandeelhouders.

Uw financiële evenwicht

De balans is een uitstekende tool voor het bijhouden van je in aanraking met het financiële evenwicht zijn of onevenwichtige financiële situatie van uw bedrijf of organisatie. Dit is van cruciaal belang financiële evenwicht cashflow en de winst implicaties die sterk kan profiteren van de zakenman of hinderen.

Ondernemers beginnen meestal hun bedrijven met een relatief kleine hoeveelheid geld, meestal niet genoeg. Het overgrote deel van het eigen vermogen van de eigenaar echter afkomstig is van een krachtige bron - de winst. De winst of verlies per maand, in de winst en verliesrekening, stroomt door naar de balans en bouwt eigen vermogen. Daarom is het uiterst belangrijk is om rendabel te zijn.

Tijdens het leven van het bedrijf, er moet sprake zijn van een redelijk evenwicht tussen het aandeel van de eigenaars (aandeelhouders) geld in het bedrijf (vermogende) en andere volkeren 'geld (schulden). Daar is geen precieze, wetenschappelijk afgeleide overgangspunt tussen de financiële balans en het financiële evenwicht. Maar er is een benaderende punt, en het effect ervan is reëel en onmiddellijk.

De beste manier om dit punt te bepalen is met de "debt-to-waarde verhouding." Het meet de verhouding tussen schulden (andere volkeren geld) en vermogenssaldo (eigenaren / aandeelhouders het geld van). Deze ratio wordt berekend door de totale verplichtingen van de totale eigen vermogen (gewone aandelen, vermeerderd met ingehouden winst, plus lopende jaar inkomsten). Bijvoorbeeld, als het bedrijf heeft 350.000 dollar in passiva en $ 100.000 in de nettowaarde, moet 3,5 tot 1 debt-to-equity ratio. Dit betekent dat voor elke $ 1 de eigenaren hebben geïnvesteerd in het bedrijf, de andere mensen hebben 3,50 dollar uitgeleend aan het bedrijfsleven.

Het bepalen van de geschiktheid of ongeschiktheid van deze schuld-naar-de moeite waard relatie is niet eenvoudig en is gebaseerd op de historische prestaties van de onderneming, de aard van de industrie, de eigenaar van het eigen vermogen en de concrete vooruitzichten van het bedrijf heeft voor rendabele exploitatie in de onmiddellijke toekomst. Voor de meeste bedrijven dicht gehouden, zou de verhouding ergens tussen de 4,0 tot 1 en 1,5 tot 1. Een bedrijf dat consistente winstgevendheid heeft behouden de afgelopen paar jaar kan een hogere waarde van de verhouding schuld aan dan een bedrijf dat op onregelmatige of lage winstgevendheid hebben.

De balans is ook een grote bron van informatie bij het bepalen hoe een bedrijf 'cash flow te verhogen. Het effectieve gebruik van alle activa - debiteuren, inventaris en de vaste activa - is van cruciaal belang voor het maximaliseren van beschikbare geld. Met de gedetailleerde informatie van de balans en een winst en verliesrekening, een bedrijf kan de effectiviteit van haar investering in de key activa die rechtstreeks van invloed op de kasstroom te meten.

Andere manieren om te Analyseer

Vergadert uw laatste drie jaar van de jaarrekening en een geprojecteerd einde van het begrotingsjaar balans voor het lopende jaar, neem vervolgens de volgende drie maatregelen:

1. Bereken de schuld-naar-de moeite waard ratio voor elk jaar en bepalen of de verhouding is steeds groter of kleiner. Indien groter, erachter te komen waarom en doen een aantal wijzigingen aan het probleem te verhelpen. Het moet steeds kleiner.

2. Controleer uw investeringen in debiteuren. Is de investering in deze activa groeien in hetzelfde tempo als de verkoop? Langzamer? Sneller Retailers zullen geen zware investeringen in debiteuren, maar voor die bedrijven dat wel doen, een snellere groei van de debiteuren ten opzichte van de verkoop zal de kasstroom uitputten.

3. Review uw investering in de inventaris. Voor bedrijven in de detailhandel of groothandel, zal dit een belangrijke lijn item worden getoetst. Net als bij debiteuren, wordt het bedrag van de inventaris van de hand moet rechtstreeks betrekking op de verkoop. Als de verkoop in het bedrijfsleven is toegenomen bij een tarief van 12 procent de afgelopen drie jaar, aan voor welk percentage heeft de investering in inventaris is toegenomen? Indien de investering in de inventaris is veel sneller groeit dan de groei van de verkoop, zal dit een negatieve invloed op de cashflow. Als het is trager dan de verkoop, kan het een positieve invloed hebben cashflow.

Omkering van problemen vroegtijdig

De acht meest aangehaalde veroorzaakt van kleine zakelijke mislukking zijn: (1) gebrek aan financiële planning, (2) het ontbreken van zakelijke documenten, (3) geen begrip of het gebruik van zakelijke documenten, (4) een slechte cash flow management, (5) arme inventarisbeheer, (6) lage kosteneffectiviteit instelling of de prijsstelling, (7) slechte marktonderzoek en (8) over lenen.

Inzicht in de relaties gedefinieerd in uw balans dramatisch zal verbeteren uw vermogen om de waarde van uw bedrijf op te bouwen, cashflow te verbeteren en het maximaliseren van uw vermogen om geld te lenen van uw kredietverstrekkers.

No comments:

Post a Comment