Vier stappen naar Beating the Credit Crunch

De Credit Crunch is een pijnlijke tijd voor heel veel mensen. Echter, voor elke 100 in pijn, er is iemand die de sprong in vreugde ... oh, oke, dus de statistieken zijn een groep van nummers op zoek naar een vechten en het misschien 1 op 85 of 1 op 54 of 1 op 123 ... laat ons niet muggenziften over onbelangrijke details en gaat ermee akkoord dat, ondanks de verwoestingen van dit financieel storm, er zijn vele die goed van.

Who Do You Follow?

De grote vraag is natuurlijk, wat deed de winnaa
Wat Do The Losers

Het eerste wat je moet doen is kijken naar wat de verliezers deden - zij volgden de andere verliezers. Zodra de stormloop begint, ze kop in de richting gaat iedereen.

Doe wat de winnaars

Wat doen de winnaars doen? Ze doen het tegenovergestelde. Ze stoppen en rond te kijken naar wat de oorzaak van de Stampede en vaak, als niet, in Buffalo samenleving, het is niet meer dan een zuchtje wind dat stof omgezet in de vorm van een roofdier. Dus stop, kijk en ga nergens - gegaan met de rest, er is meer gras voor u op te voeden, hier! Wanneer de Titanic zinkt, de meerderheid naar beneden met het schip. Toch zijn er altijd wel een die onmiddellijk pop-up, kijk rond en gaan bouwen van een schip beter, in het vliegtuig of iets dat niet het hoofd naar beneden op het eerste gezicht van bevroren water.

Wat een winnaar Heb

Dat is de theorie. Laten we eens kijken naar wat een bedrijf in Noorwegen heeft voor een praktische les:

Gestart door de heer Nordheim-Larsen, NAI begon het leven als een werkplaats voor engineering de houtindustrie in 1936 in het kleine stadje Tønsberg. Al vele jaren samen gelukkig neuriede en vervolgens, in de jaren 1970, een terugval in de wereldwijde houtverwerkende industrie getroffen. NAI keek als hun concurrenten, neergestort op een rijtje. Dit was geen goede scene en de heer Nordheim-Larsen kon paniek, opdoeken en opende het eerste Noorse Starbuck's franchise ... alles behalve de belegerde bos engineering industrie. Hij deed het niet. Hij leunde achterover en zag geen problemen, maar kansen.

Na elke financiële crisis is er financieel herstel.

Met elke winkel instorting engineering is er een goedkope business te kopen.

Met elke branche gebreke is er altijd een ander op de stijging.


Hij keek rond en zag dat de olie-industrie plotseling geïnteresseerd was in Noorwegen en was hij opeens geïnteresseerd in de olie-industrie. De heer Nordheim-Larsen was niet alleen een rustige visionair, hij was een moedige strijder - hij optrad. Hij kocht concurrent niet na falende concurrent, zolang zij de synergieën met NAI's hergroepering en Ombouw voor de olie-industrie. Zijn visie en moed werden beloond.

Vervolgens, door het begin van 2000 is, veel van de traditionele techniek van Noorwegen workshops voelde de beet van een andere economische neergang. Hoewel de markt gering was, de heer Nordheim-Larsen niet alleen zag de potentie, maar ook durven op te treden en de overgenomen bedrijven met een eigen technologieën - technologieën die NAI's aangevuld. Nogmaals, mijnheer Nordheim-Larsen kende de harde economische tijden zou duren. Zijn bedrijf begonnen verwerven worstelen bedrijven die in lijn waren met zowel de NAI-deskundigheid en de olie-en gasindustrie markt. In de laatste 10 jaar NAI heeft verder zowel autonoom als door acquisitie te groeien.

NAI omzet voor 2007 was 900000000 NOK en voor 2009 was het 1.5.billion NOK. En, nee, 2010 niet belofte om een geweldig jaar te worden. In feite zou het een slecht jaar. Echter, wat NAI heeft gedaan Verwacht wordt dat de kredietcrisis meer dan een jaar vóór de meeste mensen wisten het was hier, maakte hun personeel reducties, bezuinigen op de plantaardige en materiaal bestellingen, leningen geherstructureerd en nu zijn ze klaar voor de volgende (ruwe rit) jaar met meer finesse dat de meeste ... en ze zijn al niet oppakken van bedrijven die hun stal van de technologieën zal verbeteren in het volgende financieel herstel.

De heer Tor-Martin Roed, Chief Operational Officer Marketing voor NAI, zegt, dat, afgezien van visie en moed te handelen, er zijn twee andere factoren die hun succes:

Ten eerste, ze zich concentreren op wat hun specifieke vaardigheden en ze ontwikkelen die met de totale focus. Het is altijd verleidelijk om de sprong naar andere markten of overnames die belofte laten zien, maar, tenzij zij de synergieën met NAI core competenties, worden ze afgewezen. Ze kijken goed naar waar hun vaardigheden zijn en blijven om deze verder te ontwikkelen.

Ten tweede, ze hebben een hoge focus op de ontwikkeling van hun mensen. Omdat het bedrijf beschikt over een groot percentage van hoogopgeleide en goed opgeleide mensen, de nascholing en de ontwikkeling van iedereen, van beheer naar beneden, is een topprioriteit.


Wat kunnen wij leren?

Dus, of je nu een internationale ingenieur aan de olie-industrie, een cafe of een persoon, wat kunnen we daarvan leren? Vier dingen:

Vision - veeleer dan volg de hoi polloi, de kudde stop en rond te kijken. Dingen zijn nooit wat ze lijken en de All Things Must Pass ... zelfs credit crunches.

Courage - Terug Uw intuïtie, actie ondernemen. Doe iets voor uw kleinkinderen vertellen.

Blijf bij je breiwerk, jongens en meisjes - wat doe je dan best? Doe het beter, anders, met meer creativiteit, met meer panache. Echter je het doet, maakt het de zaak het beste bij je.

Mensen je leven met mensen - niemand van ons een eiland is en hoe meer we met mensen - vooral succesvol mensen - hoe meer we kunnen helpen elkaar.

Preek over!

No comments:

Post a Comment