Naarmate de wereldbevolking economische leiders bijeen te roepen op de 40e World Economic Forum in Davos, Zwitserland (Davos 2010) heeft aangetoond dat angst peilingen zijn de montage onder de zakelijke leiders steeds vaker bang voor overregulering door de overheid. Hoe eruit te geraken van de wereldwijde economische crisis is de sleutel aan de orde maar ook de bezorgdheid voor ondernemers met name eigenaren van financiële instellingen is hoe de uitkomst van de beraadslagingen kan invloed hebben< op de concurrentiekracht van hun feitelijke en potentiële investeringen.
De algemene tendens van de reacties van regeringen om de wereldwijde financiële crisis is een aanscherping van de regelgeving vrijheden voor het bedrijfsleven. De in Nigeria bijvoorbeeld heeft geleid tot meer regulering van de Centrale Bank van Nigeria het plaatsen van een straight 10-jarige plafond voor het maximum aantal jaren een individu kan dienen als Chief Executive Officer van financiële instellingen. Dit komt bovenop de strengere financiële rapportageverplichtingen, de invoering van de gemeenschappelijke einde van het jaar het beleid in combinatie met de toepassing van International Financial Reporting Standards (IFRS), onder andere.
Verwacht wordt dat de roep om grondige hervormingen bank zal een belangrijk agendapunt op de 2.010 DAVOS forum. Zoals de mondiale economische leiders en hun regeringen debat de degelijkheid van de voorgestelde hervormingen van het bankwezen, dient aandacht te worden besteed aan de uitvoering daarvan op een wijze en op een wijze die niet leiden tot een regering over-regulering.
Ondernemers in alle sectoren van een economie, vooral de eigenaars van de financiële instellingen hebben een echte angst van de industrie overregulering. Dit komt omdat overregulering kan drastisch veranderen de balans van de concurrentie die zo centraal staat in de levering en dus ook bedrijfs-en recovery-industrie. De modus operandi van de financiële toezichthouder is cruciaal voor het herstel van de industrie het vertrouwen van zowel de cliënt en de industrie investeerder gezichtspunten. Met de introductie van een goed beleid en praktijken, de sector zal in no time weer terug op het pad van groei en stabiliteit.
Wat mag worden genoemd overregulering van de financiële sector is in het beste relatief. Dit zal afhangen van de bijzondere omstandigheden van de financiële sector in elk volk. Het niveau van de operationele complexiteit van de regelgever en de operator zijn belangrijke determinanten. Omdat de vrees van de overregulering zijn een mondiale kwestie is het belangrijk op te merken dat wat kan overregulering op een land worden genoemd, kan worden beschouwd als onder-regulering in de andere. De industriële structuur gevestigde systemen, niveau van raffinement, historische antecedenten eigenaardigheden en industrie zijn belangrijke factoren te overwegen of een beleid initiatief van de financiële toezichthouder wordt geacht te overregulering worden.
De ongekende falen van de financiële instellingen in de ontwikkelde economieën heeft gegeven geloof aan het argument dat de financiële zelfregulering, zelf niet geheel doeltreffend is in de omgang met het soort van economische crisis de wereld wordt geconfronteerd. Er bestaat absoluut geen twijfel dat een bepaalde vorm van strengere regelgeving door de overheid vereist is. Er moet echter regelgeving door de overheid streven naar een evenwicht tussen het behoud van vertrouwen van deposanten en de handhaving van het vertrouwen van beleggers in de industrie staking. Dit komt omdat overregulering vormt een ernstig risico voor het vertrouwen van investeerders.
Het huidige mondiale crisis heeft duidelijk een aantal van de zwakke punten die inherent is aan de zuiver pro-kapitalistische systeem van economisch beheer. De vrije markt economisch systeem effectief is, terwijl in de toewijzing van bepaalde schaarse middelen niet doeltreffend kan inspelen op enkele fundamentele elementen, zoals angst voor het onbekende, hebzucht en ambitie. Sommige van deze elementen zijn de voornaamste drijfveer voor personen die worden opgezadeld met de verantwoordelijkheid van economische beslissingen te nemen namens hun financiële instellingen en regeringen.
De bottom line is dat de Bank-en Financiewezen hervormingen verordening moeten volledig worden gericht en gespecialiseerd zodat de financiële toezichthouder kan steeds op de voet en de optredens van de financiële wereld te controleren. Met een dergelijke benadering, individuele instellingen of groepen van wie de uitvoeringen afwijken van de norm kan snel en accuraat worden gecorrigeerd. Te dien einde kunnen proactieve strategieën van regulering worden ontwikkeld om waarschijnlijk ongewenste neigingen preempt reactief terwijl strategieën kunnen worden toegepast voor de behandeling van afwijkingen van de werkelijke norm. In lijn met het bovenstaande, stevige regelgeving door de overheid is waarschijnlijk de populaire klaroenstoot voor een lange tijd om te komen.
No comments:
Post a Comment