En zo was het aanvankelijk verfrissend om te zien Mary Schapiro benoemd tot de Securities and Exchange Commission (SEC) hoofd. Anders dan haar twee voorgangers tijdperk Bush, Donaldson and Cox, ze had geen banden op Wall Street, noch een geschiedenis als een "business vriendelijke" wetgever. Sterker nog, heeft ze het meest bracht haar carrière bij de SEC, een technocraat zonder directe banden met Wall Street of haar invloedrijke lobbyisten. Aan de andere kant, in 1993 in, toen een hoge ambtenaar SEC, ze geleverd een verontrustende toespraak in Davos Zwitserland te pleiten voor een flexibel regelgevend regime. Was ze beweerde Hierdoor kunnen innovatie. Schapiro zich ook af of de geconsolideerde regelgeving structuur voor effecteninstellingen is het overwegen waard. Natuurlijk, dit alles in overeenstemming was met de SEC hands-off protocol van de periode. Sinds haar benoeming tot hoofd van de SEC, heeft Schapiro door elkaar geschud. Ze snel ontslagen Chief handhaving officiële, Linda Thomsen, die terecht werd door David Kötz SEC onafhankelijke inspecteur-generaal bekritiseerd tijdens haar ambtstermijn for lakse handhaving. Inderdaad Kötz aanbevolen sancties tegen Thomsen, maar tijdens de Bush-jaren zijn verstandig en consciencious protest tegen het lakse toezicht systematisch werden genegeerd. Ze heeft ook handhavingsbevoegdheden hersteld om de handhaving en het bestand die rang was van hen genomen tijdens tenure Cox '. De veranderende inhoud van haar uitspraken en besluiten op grond van twee overheden hoeven een op de vraag of ze richting verandert als een aanpassing van de windwijzer zich aan bij de heersende wind Witte Huis. Toch, ongeacht haar motivatie, verscheen zij hard gewerkt aan een gebroken regelgever te herbouwen.
Echter, een aantal van de handhaving benoemingen leiden tot een vraag of een echte verandering zal komen of dat wat we zien is weinig meer dan window dressing. In bepaalde opzichten wordt Thomsen's vervangingsgarantie als hoofd van de handhaving, Robert Khuzami, credentialed. Met elf jaar doorbracht als een officier van justitie in het kantoor van de Manhattan Amerikaanse advocaat witte kraag misdaden divisie lijkt hij een goede keuze - dat is als men voorbijgaat aan het ongeveer zes jaren dat hij op Wall Street, die begint in 2002 als Deutsche Bank in New York General Counsel. HVE we dan niets geleerd? Is, minimaal, de schijn van een conflict geen garantie met betrekking?
Dit potentieel conflict in een handhaving divisie nu volledig in diskrediet gebracht - de laatste nagel in zijn reputatie kist, Kötz "verslag over de Maddoff-affaire - werd verergerd door de selectie van Adam Storch, een Goldman Sachs Vice President, voor het nieuw opgerichte slot van handhavend chief operating officer in medio oktober. Hij is een gecertificeerd fraude onderzoeker, maar doet dit voldoende comfort dat ook hij niet zullen worden in strijd met zijn nieuwe baan.
A carrière op Wall Street is niet synoniem met corruptie en conflicten bij het aangewezen om een regering regelgevend toezicht positie. Het is populair dwaasheid te veronderstellen dat iedereen op Wall Street is beschadigd. Tot dat moment, terwijl er welig tierende alligations die voormalige minister van Financiën Paulson, een voormalig Goldman Sachs CEO, was strijd, er is beslist geen harde bewijzen ook, dat zijn acties, zo onvolmaakt als ze waren, de vermeende conflict weerspiegeld. Toch, de ontmanteling van de regelgeving, zowel tijdens de Clinton en Bush voorzitterschappen, samen met de verschijning van conflicten tussen senior overheidsfinanciën en regelgeving ambtenaren heeft gealarmeerd veel Amerikanen. Zou het niet verstandig om SEC handhaving leidinggevenden die zowel uiterst fatsoenlijke en niet gehinderd door eventuele schijn van een conflict te benoemen? Het hoeft niet altijd dat, wanneer er rook is er brand. Toch, geconfronteerd als we zijn met een Wall Street financiële crisis die het gevolg van zowel defecte oordeel en zeer slecht gedrag, lijkt het fundamenteel onverstandig om een SEC-regime dat niet is ongetwijfeld niets aan te merken monteren. Hebben we niet geleerd dat het gevaarlijk is om de regelgeving hoofden dat veel te groeien op hun hoede dat de kat de Canarische kijken voortouw te wijzen. Op een moment dat echte hervorming is dus cruciaal, afspraken zoals in de handhaving bij de SEC aan de beste onnodige ruis.
No comments:
Post a Comment